Sekce 3
Učitelé a jiní pedagogičtí pracovníci
Místnost: EU106
Vedoucí sekce: doc. PaedDr. Petr Urbánek, Dr. a Mgr. Markéta Zachová
Program:
Středa 16. 9. 2015 (13:15 – 14:45) | |
Mgr. Lucie Blaštíková | Sociální pedagog na základní škole |
Mgr. Monika Boušková | Jakým způsobem ředitelé přidělují učitele do tříd? |
Mgr. Nikola Sklenářová, Ph.D. | Komunikační a interakční děj na standardní a alternativní škole |
Mgr. Kateřina Cásková prof. PhDr. Vlastimil Švec, CSc. Mgr. Barbora Šimůnková |
Sdílení tacitních znalostí studentů učitelství s jejich vzdělavateli |
Mgr. Lenka Hloušková, Ph.D. | Profesní přesvědčení ve škole: každý sám za sebe nebo všichni společně? |
Středa 16. 9. 2015 (15:15 – 16:45) | |
Mgr. Jana Jašková | Rozvoj didaktických znalostí obsahu u začínajících vysokoškolských učitelů odborné angličtiny |
Drhc. prof. PhDr. Beata Kosová, CSc. doc. PaedDr. Štefan Porubský, Ph.D. |
Postoje učiteľov ku školskej reforme – základný predpoklad jej úspechu |
prof. PaedDr. Alena Doušková, Ph.D. | Kurikulárna reforma očami jej aktérov |
Ing. Stanislav Michek, Ph.D. | Jak zkoumat hospitaci učitelů? |
Mgr. Marie Najmonová | Osobnost učitele zavádějícího metodu ovlivňující klima třídy |
Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D. PhDr. Josef Lukas, Ph.D. |
Jak studenti učitelství pracují s mocí ve školní třídě? |
Čtvrtek 17. 9. 2015 (11:00 – 12:30) | |
doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D. Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D. |
Mezigenerační učení mezi učiteli: dotazníkové šetření |
PhDr. Jitka Novotová, Ph.D. Mgr. Kateřina Havrancová Mgr. Barbora Müllerová |
Výzkum profesních kompetencí studentů učitelství v závěru jejich studia |
doc. PhDr. Michaela Píšová, Ph.D., M.A. doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. Mgr. Klára Kostková, Ph.D. Mgr. Eva Minaříková, Ph.D. Mgr. Miroslav Janík Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D. |
Začínající učitelé a drop-out |
doc. Mgr. Jana Poláchová Vašťatková, Ph.D. | Kvalita školy pohledem jejich pedagogických pracovníků |
Mgr. Andrea Rozkovcová, Ph.D. PhDr. Magda Nišponská, Ph.D. |
Vnímaná osobní zdatnost učitelů začátečníků ZŠ v kontextu modelu návyků Stephena Coveyho |
Čtvrtek 17. 9. 2015 (13:30 – 15:00) | |
Mgr. Kateřina Sachrová | Etické aspekty výuky českého jazyka pro jinojazyčné mluvčí (se zaměřením na učební text) |
Mgr. Dana Brabcová, Ph.D. Mgr. Jiří Kohout, Ph.D. doc. MUDr. Pavel Kršek, Ph.D. |
Znalosti budoucích učitelů o epilepsii a jejich postoje k lidem s touto nemocí |
doc. MgA. Stanislav Suda, Ph.D. | Scholé a škola |
Mgr., Bc. Vít Šťastný | Soukromé doučování pohledem doučujících |
Mgr. Klára Kostková, Ph.D. Mgr. Eva Minaříková, Ph.D. |
Výběrové zaměření pozornosti učitelů anglického jazyka před a po účasti ve videoklubech |
Čtvrtek 17. 9. 2015 (15:30 – 16:15) | |
doc. PaedDr. Petr Urbánek, Dr. | Učitel a jeho současná profesní dilemata |
PhDr., MgA. et MgA. Zdeněk Vašíček, Ph.D. | CLIL v dalším vzdělávání pedagogických pracovníků. Sonda na dvou českých ZUŠ |
Mgr. Soňa Vašíčková | Interakčný štýl učiteľa, vzťah k spokojnosti žiakov a ich vzdelávacím výsledkom |
PsLic. Jan Vyhnálek | Proč to nejde? Analýza diskursu učitelů o změnách v datech z vícepřípadové studie škol |
Mgr. Jan Wossala | Využívání CLILu ve výuce |